Min viktresa 2022 #5

Idag är det sista dagen i Attackfasen. I morgon blir det vägning och start av fas två Omväxlingsfasen.

I korta drag:
Omväxlingsdieten, alternera mellan 100 livsmedel utan begränsning.
Genomsnittstid: en vecka per kilo du vill gå ner.
Då insåg jag ganska snabbt att det nog kommer ta längre tid än året ut. Men det ser vi längre fram. Jag tror att det kommer gå fortare i början.

Omväxlingfasen i sammanfattning:
Fortsätt äta allt du kunnat äta under Attackfasen och lägg till följande grönsaker, råa eller tillagade, utan begränsningar vad gäller mängd, kombination och tid på dagen.
Tomat, gurka, rädisor, spenat, sparris, purjolök, gröna bönor, kål, svamp, selleri, fänkål, alla sorters sallader, endiver, mangold, aubergine, zucchini och paprika. Du kan till och med äta morötter, rödbetor och kronärtskockor - men inte till varje måltid.

Under Omväxlingsfasen växlar du mellan perioder av protein och grönsaker och perioder utan grönsaker tills du når din målvikt.
Här kan man välja att äta fem dagar med ett alternativ och fem dagar med det andra alternativet. Eller, som jag valt, varannan dag.

Hur jag mår? Jag mår riktigt bra. Är trött, men det är jag alltid efter 27,5 timmes jobb. Ingen huvudvärk.

Hur känner jag mig? Jag känner mig glad, lätt och harmonisk.

Anneli Hägg

Gillar